Sójová omáčka, Shoyu San - J, BIO (svetlá)
Súvisiaci tovar
Podrobný popis
Skladovanie: Na chladnom a suchom mieste. Chráňte pred slnečným svetlom.
Rozdiel medzi Shoyu a Tamari:
Shoyu a Tamari sú viac menej zameniteľné. Tamari si lepšie udrží chuť a arómu pri tepelnej úprave. Shoyu sa naopak odporúča používať k finálnemu dochuteniu hotového pokrmu. Nie je to ale žiadne železné pravidlo.
Vyrába sa rozdielnym spôsobom - tamari vzniká ako vedľajší produkt pri výrobe klasickej miso pasty. Tamari je vyrábaná z prirodzene bezlepkových surovín, je tmavšia, hustejšia a má bohatšiu a výraznejšiu chuť.
Výroba Shoyu:
Pre výrobu sójovej omáčky shoyu sú potrebné sójové bôby, pšenica, fermentačné činidlo koji (Aspergillus oryzae) a soľ. Sójové bôby sa najprv uvaria a potom zmiešajú s opraženou a nahrubo rozdrvenou pšenicou. Do tejto zmesi sa pridá fermentačné činidlo koji. Jeho úlohou je naštartovať kvasný proces. Zmes sa na tri dni umiestni do špeciálnej inkubačnej miestnosti zvanej Muro, kde možno ľahšie udržiavať teplotu a vlhkosť vzduchu potrebnú pre správne naštartovanie fermentácie. Potom sa zmes zmieša s morskou soľou a vodou a umiestni do veľkých cédrových kadí. V kadiach shoyu zreje po dobu 18-24 mesiacov a zmes sa pravidelne mieša. Keď je zmes zrelá, lisuje sa a následne filtruje. Nakoniec sa omáčka hodinu ohrieva na 80 °C . Táto pasterizácia je súčasťou tradičného postupu výroby. Starostlivo sa pri nej stráži, aby neboli zničené cenné enzýmy.
Nutričné hodnoty:
Energetická hodnota 250 kJ / 60 kcal
Tuky 0 g, z toho nasýtené mastné kyseliny 0 g
Sacharidy 6 g, z toho cukry 3 g
vláknina
Bielkoviny 9 g
Soľ 5,3 g
Dodatočné parametre
Kategória: | Omáčky |
---|---|
Krajina pôvodu: | Japonsko |
Značka: | Natural Jihlava |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Natural Jihlava je česká značka, ktorá sídli v Jihlave a špecializuje sa na výrobu a distribúciu zdravých potravín. Založená bola s cieľom priniesť na trh potraviny, ktoré neboli na konci minulého režimu ľahko dostupné. Dnes má vo svojom sortimente viac ako 10 000 produktov zameraných na makrobiotickú, racionálnu a bezlepkovú stravu, čo ocenia ako ľudia s diétnymi obmedzeniami, tak aj tí, ktorí preferujú zdravý životný štýl.